Sunday, February 20, 2011

FI SABILILLAH

ALHAMDULILLAH

Setelah aku melalui segala jalan syahwat, ALLAH memberikan aku gambaran AKHIRAT. Maka aku mula berjalan mencari kebenaran dan semalam 16 Rabi'ul awal, aku melangkah masuk kedalam gerbang hijau yg bertonggakkan Ulama' yg sangat ditakuti oleh pencinta dunia.
Mengalir airmata bila borang ahli disambut oleh DS Ustaz Azizan, Menteri Besar Kedah. Biar pun aku bukan sesiapa dikalangan orang PAS, tapi aku dapat merasakan kehangatan persaudaraan yg dihulurkan oleh mereka. Aku menjadi insaf dikalangan anak2 muda PAS yg rugged tapi ikhlas dalam perjuangan dan aku merasa amat malu diperhatikan oleh mereka bilamana aku merasa seperti seluruh hidup aku sebelum ini diselubungi syahwat keduniaan hingga aku merasa aku teramat tua dikalangan mereka. Terlintas juga dibenak ku, mungkin kerana anak2 muda inilah orang bijak pandai seperti Mahathir menolak PAS.

Biarlah tua, biarlah bertongkat, tapi sekarang aku tahu ALLAH maha pengampun dan penyanyang. Maka oleh kerana itu aku akan patuh kepada kehendak ALLAH dalam ayat 104 Surah Aali-Imran. PAS akan aku jadikan wadah perjuangan utk mempopularkan ALLAH kepada mereka yg belum kenal akan kekuasaanNYA. Aku jadi insaf betapa aku yg lahir dalam keluarga Islam keturunan Ulama', terabai dengan kefahaman Islam yg pernah diterapkan kedalam jiwaku. Apatah lagi mereka yg tidak pernah tahu mengenai Islam, bagaimana mereka akan merasa takut pada ALLAH. Utk itu sekali ini aku akan terus bercerita kepada sesiapa sahaja sesuatu yg membuatkan mereka bertaqwa kepada ALLAH. 

Lagikan setiap ibu bapa sayangkan anak2 yg dilahirkan, inikan pula ALLAH yg menciptakan kita dan segalanya. Biar pun Iblis dan yahudi memang dilaknat oleh ALLAH, namun satu masa dahulu mereka adalah hamba ALLAH yg baik. selepas itu dengan takdir ALLAH mereka dijadikan sebagai contoh buruk kepada sesiapa yg tidak bertaqwa kepada ALLAH. Ini Kuasa ALLAH. kalau tiada keburukan kita tidak pandai menilai kebaikan sebagai mana kalau tiada ketaqwaan maka tiadalah kita mengerti bahawa ALLAH itu maha diatas segalanya.
Hari ini  bila jiwa berada didalam PAS, ada satu semangat baru yg membuatkan aku berfikir mengapa ALLAH menjadikan aku. Pagi tadi bila ada member2 yg bertanya, mengapa aku menganut PAS, aku tahu bahawa aku sudah diterima utk bekerja oleh ALLAH. Inilah masanya untuk berubah dan mengubah sebahagian besar kenalan, kepada jalan baru bagi mereka yg fasiq. Belum ramai yg menerima Islam sebenar. Kalau tidak sudah tentu Malaysia diperintah oleh Ulama'. Masalahnya siapa yg Islam dalam orang Melayu? Utk mereka yang mencari jawapan bacalah Sirah Rasulullah berulang kali, maka kita akan nampak siapa Abu Bakar, siapa Abu Jahal dan siapa Abdullah bin Ubai dalam bangsa Melayu. Kerana itulah aku memohon utk masuk PAS. Lepas ni kita akan baca ada yg marah dgn apa yg aku kata. Itu biasa, sebagaimana ada orang yg marahkan harimau membunuh lembu. Ini kerana kita tidak mengerti SUNNATULLAH. Kalau kita susah di dunia, kita lupa bahawa itu kehendak ALLAH, apatah lagi bila kita mewah.

Sudah berkali-kali PAS kalah dalam pilihanraya. Memang susah nak menang kerana ini bukan perang Badar dimana Malaikat juga turun berperang dengan perintah ALLAH. Janganlah mengharapkan Malaikat turun beratur dipusat2 mengundi yg diadakan oleh suruhan jaya pilihan raya yg tidak mengikut suruhan ALLAH. Ini demokrasi omputeh yang memberikan peluang kemenangan kepada org yg mempunyai syahwat duniawi. Kerana itu perlunya kita memperkenalkan Islam adalah sistem terbaik utk mentadbir dunia kepada manusia Malaysia. Ini adalah kerana ramai manusia lupa bahawa ALLAH yg mencipta dunia dan hanya hukum ALLAH sahaja yg sesuai dilaksanakan. Mereka yg menolak selalunya mereka yg tidak tahu apa hukum ALLAH. Selalunya mereka ditakutkan oleh yahudi yg memang mengetahui apa isi Al Quran dan mereka telah tahu lebih awal melalui Taurat bahawa Islam itu perfect dan mereka tidak mahu kita menjadi ummat Muhammad. Maka kita akan luput dari mendapatkan Syufaat Rasul dipadang Mahsyar nanti.

Dan kali ini aku bersedia utk berjuang dengan PAS, dan aku bersedia untuk kalah setelah menjalankan segala syarat2 perjuangan. YA ALLAH, BERIKAN KEMENANGAN KEPADA PAS, SEKIRANYA MEREKA LAYAK UNTUK MENERIMA HADIAH KEMENANGAN DARI MU, DEMI ISLAM BERKEMBANG SUBUR DI BUMI MALAYSIA YG DULU TERIKAT DGN PERIKATAN DAN KINI KAKU DALAM BARISAN.

279 comments:

1 – 200 of 279   Newer›   Newest»
Skype Crew said...

teruskan abg bob, kami anak muda akan terus menyokong usaha abg bob... ;)

srikandi cinta said...

Alhamdulillah..pengakuan ini benar-benar menyentuh perasaan kami kaum muslimin dan muslimat. Semoga Allah akan membantu kita menegakkan ISLAM di muka bumi ini

anakayah said...

ku menangis sayu dan syahdu...
semoga terus istiqamah dalam perjuangan...susah, mehnah, tribulasi adat dalam perjuangan...

pue said...

abg bob, semoga abg bob sentiasa dirahmati oleh ALLAH..

stratz said...

alhamdulillah...

AIMAN k said...

abg bob... truskan berjuang sehingga ke nafas terakhir.... abg bob telah memilih PAS iaitu jalan yg terbaik untuk berjuang menegakkan kalimah LAILAHAILLALLAH....
allahukbar!!!

radens albanjari said...

Takbir...Allahuakbar ! Go brother bob..GO ! Aku yang rockers ini akan tetap bersamamu untuk berjuang mati dalam islam dan terima kasih kerana meninggalkan nota di blog kecilku..

Jazakallah..

Belakang Garisan Pena said...

Subhanallah.. tahniah abg bob =)

Shoutul Heart said...

Biar sejenak dengan tangis taubat dan pilu pada sedetik kenyataan, namun cukuplah dan teruskan pada bakai detik masa depan dengan kegagahan dan pembaikan...

Rosmiza said...

Tahniah atas anugerah yg telah diberikan oleh Allah....saya jugak telah terlencong jauh dahulu...jauh sejauhnya..namun Allah masih sayang...meminjam kata2 sahabat saya...jgn sampai Allah berpaling dari kita...

hafizien said...

tahniah bro bob..sy nk share

yoreyore said...

skong abg bob~truskn prjuangn..ank muda akn myusul kmudian..insyaALLAH..

~SyiDa~ said...

dunia ini luas,yang merasa syurga dunia hanyalah mereka yang tidak mahu bangun dari mimpi

joe@azamaju said...

Alhamdulillah...terharu juga saya dengan keadaan ini..semoga perjalanan memartabatkan islam akan terus di julang..allahHuAkbar !!

Tunduk Mengalah said...

Kami pejuang Islam akan bersama2 anda jika anda juga berjuang membela Islam ;)

InsyaAllah! Takbir! Allahuakbar!

aku dr amin said...

abg bob. sedihnya membaca penulisan abg bob. walau kita tidak kenal berhadapan, tapi kita bersaudara. teruskan istiqamah abg bob. hanya Allah akan merahmati kamu andai kamu ikhlas untuk bersama dalam jemaah ini. sob sob. i love u

Mohd Fadzil Bin Jamal said...

tahniah abang bob! semoga terus istiqamah dlm perjuangan islam..

Mohd Fadzil Bin Jamal said...

tahniah abang bob! semoga terus istiqamah dlm perjuangan islam..

Kelflora Resources said...

Abg Bob, cuba2 lah baca artikel dalam ni: http://drmaza.com/home/

bagus untuk yang baru mengenal agamaa

simpangSIUR said...

ya muqallibal qulub..
sabbit qalubana ala dinik..
wa ala toooa'tik..
lailahailla anta..
subhanakaini kumtum minazzolimin..

(wahai pembalik hati, ttpknlh hati-hati kami ini diatas mentoati-MU dan diatas jalan mu,
maha suci ALLAH..
sesungguhnya kami ini dr golongn yg menzolimik diri sendiri)

JundullahOsman said...

Takbir, Allahuakbar.
masih belum terlambat lagi untuk kita berdiri di atas landasan yang di redai Allah. teruskan Usaha.

:.. FANSURI ..: said...

Seorang yang bernama Tok Kenali, seorang yang bernama Bob Lokman, kemana lg tumpahnya kuah, klu tak ke nasi.Semoga Allah merahmatimu...
Syabasss...

:.. FANSURI ..: said...

Mr.Bob,harap dlm blog dpt masukkan visitor number..kasi meletup.good luck

Faizal Syukri @ Peja said...

Ahlan Wasahlan...
Selamat datang...

Bersatulah wahai kaum muslimin
Dengan semangat dan roh kebenaran
Berjihadlah wahai kaum muslimin
Walau susah memempuh cabaran

Bersatulah wahai kaum muslimin
Dengan obor sinar kebahagiaan
Berjihadlah wahai kaum muslimin
Biar syahid ataupun kemenangan

Berjuanglah wahai Ansorullah
Dengan matlamat daulah islamiah
Berkorbanlah wahai yang beriman
Dengan harta dan segenap kepunyaan

Bergeraklah ke gerbang jasa
Kalah menang bukan alasannya
Sucikanlah niat dihati
Hingga nyata benarnya janji Rabbi

Selamatlah parti islam melangkah
Membimbing ummah ke medan siasah
Berpedomankan Al Quran dan Sunnah
Suburlah hidupnya dan pasti berbuah....

Mohamad Nazrul Fazli bin Abdul Mutalib said...

alhamdulillah..segala puji layak untuk Allah tuhan pemilik alam dan hati-hati makhluknya..:)

Mohd Amir said...

Alhamdulillah segala puji bagi Allah S.W.T. Semoga Allah s.w.t memberi kekuatan untuk Abg Bob Lokman untuk terus berjuang menegakkan kalimah Allah di muka bumi Malaysia ini. Insha Allah..

usin said...

salam bro bob. good luck. dakwah dari pas & dakwahkan sekali pas. tinggalkan kekejian tika berpolitik. sucikan pas dari kemurkaan Allah ketika berurusan dengan manusia yg tidak sealiran politik. apa yg Allah kurniakan kpd kita sebenarnya adalah ujian Allah jua adanya.

marilyn said...

Alhamdulillah... Pemimpin zaman sekarang tidak menghalang aku daripada beribadat dan tidak memaksa aku membuat maksiat.

InsyaAllah,aku akan berusaha untuk mendekatkan diri aku dgn Yang Maha Pencipta,tanpa perlu memasuki mana2 parti politik terutama yg menggunakan agama untuk mendapatkan kuasa.

aku adalah seorg yg berdosa,dosaku seluas lautan,justeru aku memohon ampun kepada Allah.ku kira wlu 1000 tahun aku beribadat tidak akan terampun dosa2 ku terhadapnya.

semoga jln ku bertaubat dipermudahkan Allah.semoga Allah menjauhkan aku daripada org2 yg mempergunakan agama utk kepentingan diri.

semoga aku terus berdaya memohon ampun kepadaMu ya Allah kerana aku belum layak utk bergelar pejuang agamamu kerana diriku masih dipenuuhi dosa.

-debu hina-

Darul Imtiyaz Resources said...

Tahniah. Allah sentiasa bersama tuan.

sumaiyah said...

alhamdulillah. Tahniah...a.bob lokman..mg2 murah rezeki sll.
smg2 selalu sabar dlm menempuhi jalan2 perjuangan yg bukkanya senang & lapang sprt hiway...tp berliku dan bnyk halangan...Yg manisnya, Allah memberi ganjaran pahala utk setiap kesusahan yg kita alami dlm melalui jalan yg berliku2 tu...

Dr. Abdul Wahab Arbain said...

Salam Bob,
Tahni'ah yg tidak terhingga. Saya yg sudah berumur amat malu dengan semangat dan kemurnian isi hati anda.

Budak Syburi said...

As salam, semoga terus diberikan kekuatan untuk terus berada dalam perjuangan ini. Semangat anda dan nota anda amat menyentuh perasaan. semoga terus istiqamah.

john said...

Salam..

di harap abg bob dapat menyediakan sesuatu yang baru setiap hari dalam blog ini. Tidak lupa juga gunakan anugerah Allah pada a.bob untuk menulis lagu2 berunsur ketuhanan..semoga abg bob istiqomah dalam perjuangan ini...TAKBIR

edi_fm32 said...

Ahamdulillah usaha abg bob perlu dicontohi oleh artis2 lain..pas menyatupadukan kita..InsyaAllah kemenangan pasti berada di pihak yang benar.Kun Fayakun(Jadi,maka jadilah).

mohd said...

Takbir! Allahuakbar!

Rahwana said...

Selamat berjuang.minta izin copy paste entry ni.

seth said...

kpd marilyn,

Setiap perjuangan perlukan wadah..
Sesungguhnya bukanlah tanggapan buruk yg mengatakan mempergunakan agama untuk berkuasa ataupun tidak,tetapi umah perlu bersatu atas dasar agama, dan dgn hanya dgn jalan berpolitik melalui demokrasi (warisan penjajah) kita boleh bangkit bersatu dgn lebih kuat..

Tukarkan dulu tampok pemerintahan, brulah Islam dpt ditegakkan..

Ape mungkin dgn hanya beramal dan berdakwah sendirian secara individu boleh mengubah senario politik bersifat kuffar ini seterusnya mewujudkan masyarakat Islam yg kuat di negara kita??

Sangkaan buruk demikian dikhuatiri dr hanyalah org yg takut utk berjihad, dan lebih buruk lg takut menjejaskan kepentingan dr sendiri kerana dicop pembangkang..!! wallahualam..

ahbodolahman said...

bang lokman, baguslah jalan hidayah sebegini baru dibuka juga akhirnya...

ini baru satu permulaan, ada orang sudah lama menganut PAS pun, boleh terbongkeng.. saya yakin dengan azam abang lokman supaya tidak goyang dengan memilih jalan ini...

sebab jalan ini bukanlah untuk jalan kemenangan dan untuk mengkayarayakan kita di dunia..tetapi jalan kemenangan di akhirat...

hidup ini sekejap saja.. sampai masa kita takkan kemana, alam akhirat sahaja menunggu.. tak mampu kita menongkat langit bang..

bahagia menunggu hidup abang untuk maju bersama PAS...

EFFA FARISYA said...
This comment has been removed by the author.
EFFA FARISYA said...

smg terus istiqamah..perjuangan masih belum selesai walau sdh lm bermula..sama2 kita gerakkan Islam hingga ke akhirnya..Allahu Akbar!

khazinatul asrar said...

subhanallah..semoga terus istiqamah dlm perjuangan islam..insyaAllah..ana sgt terharu membaca post enta..setiap manusia berhak memiliki hidayahNya..

dausz said...

abg bob, saya tertarik dgn ayat abg bob mengenai;
"Janganlah mengharapkan Malaikat turun beratur dipusat2 mengundi yg diadakan oleh suruhan jaya pilihan raya yg tidak mengikut suruhan ALLAH. Ini demokrasi omputeh yang memberikan peluang kemenangan kepada org yg mempunyai syahwat duniawi"

saya setuju dgn saudara BOB.. kalau saudara rajin lawatlah blog mykhilafah.com .. sesungguhnya aspirasi saudara berada di sana.

bagi saya PARTI ISLAM tidak akan menang selagi menggunakan peraturan permainan acuan barat & kafir. memang PAS adalah parti islam tapi PAS berada di gelanggang permainan PERLEMBAGAAN acuan Lord Reid.. seluruh dunia begitu jugak..

saya rasa jalan paling baik utk mengubah sistem parti adalah melalui demonstrasi di jalan raya spt di lakukan rakyat mesir & tunisia..

PAS tidak akan menang di dlm demokrasi acuan Reid sekalipun SPR telus..

syiling peringatan malaysia said...

syukur alhamdulillah

nazriehaslieanie said...

alhamdulillah abang bob...semoga perjuangan ini akan menjadi inspirasi buat semua untuk mendekatiNya. mohon share jugak.TQ

zX said...

tahniah brader bob .... takbir!

Mummy Najdah said...

Alhamdulillah...lepas ni saya kene berdaftar jugak..lupa umur dah 21..:)

ZAMRI kecik's said...

Mintak Abang Bob mulakan dengan berdakwah dan berkempen pada golongan Artis.Jika dah ramai Artis menyertai Islam/PAS.anak muda akan bertambah berani mendekati Islam/PAS yang selama ini diburukkan Kerajaan/BN/UMNO...
Takbir!!!

Puspa Wira said...

alhamdulillah, teruskn istikamah bro, sye sejak dlu lg mnyokong bro!!

srikandi cinta said...

sy ade saudara-mara dripada kalangan artis..seperti sedia maklum, yang pompuan tu tak sah kalau tak free hair.. pakaian seksi tu normal bagi mereka..

malah, jadi kebanggaan lagi...kadang-kadang, pernah juga kita tegur supaya menutup aurat dgn cara baik,namun mcm2 alasan diberi.. malah, dimaki hamun kita..

saya rasa golongan yang sebegini adalah lebih baik dinasihati oleh rakan-rakan terdekat..terutamanya oleh rakan2 artis..sy harap abang bob dapat slow2 berdakwah utk golongan yang sudah jauh hilang pegangan mereka ini. (artis)..

sesungguhnya, kalimah "SAYA NAK BERUBAH kepada KEBAIKAN" bukanlah bergantung kepada individu tersebut sama ada mahu berubah atau tidak..tetapi, kalimah ini adalah WAJIB bagi setiap MUSLIM.

kita WAJIB berterusan menasihati mereka . Jangan sampai kita menanggung dosa akibat mengabaikan golongan ini..semoga Allah membantu perjuangan abang BOB!

ALLAHUAKBAR!!!

magn said...

emm bob saya nak jemput datang ceramah kat kajang boleh? anydate of your conveniance.

pas cawangan

WaK JeNg said...

Teruskan saudara Bob Lokman.. Perjuangan kita bukan sia-sia.. :)

mustakim ramli said...

syukur....

Umar Mukhtar Bin Mohd Noor said...

tahniah...semoga Allah menguatkanmu dari kegugahan mendatang spt api dalam sekam, syaitan betopengkan ulama, sangka buruk, ujub, takabbur, riak..... ujian akan jadi makin kuat dan berat... kekallah Islam sbg kuasa pemerintah! Allahuakbar

yyn said...

ALHAMDULILLAH. =)

zamanizainal said...

Alhamdulillah Brother...setelah minggu lepas saya panas hati dengan tindaan artis melayu Islam bermain dengan anjing...seteah diperbodohkan oleh lakonan pelakon2 yang melakonkan watak diazab tapi bila berpakaian tak ingat dunia...hari ini, anda menenangkan semula panas hati ini...

Rakan Masjid Universiti Teknologi PETRONAS said...

takbir.. mohon kongsi dalam fb

Raja Ban Jir Bin Tengku Juh said...

alhamdulillah.. semoga perjuangan abg bob akn jd ikutan kepda ank2 muda.. kami blogger-blogger menyokong dan menyokong penuh dalam pmbentukan minda ank2 muda

amir mushiy ismail said...

Alhamdulillah....cuma..sy ada tertengok drama baru2 nie , kisah nama...amatlah molek kalau nama bob lokman di tukar kepada panggilan lain selaras dengan penampilan imej..? .. barulah tumpah kuah ke nasiknya...

Sax-Gold Ent said...

Salam abang Bob
Tahniah.. saya pun menyusul nak hantar borang lepas ni.

dinarlovedirham said...

Alhamdulillah...
dulu saya hanya meminati abg bob,tp skrg sy minat + respect pada abg bob..Tahniah..

Akumeer said...

Abang bob, syukur..alhamdulillah... Allah telah pilih abang bob berada di jalan islam..

carilah rockers2 lain diluar sana yang sewaktu dengannya untuk sertai Islam (PAS)..

kita mahukan kepimpinan ulama' yg akan membimbing kita ke jalan menuju Syurga.. kerana Ulama' pewaris Nabi...(hadith)

dinarlovedirham said...

tertarik dgn komen abg bob dalam tvpas.com..
sy setuju dgn jwpn kenapa abg bob sertai pas..Gagasan Pengislaman Ilmu (GPI) memang penting agar kita dapat melahirkan golongan muda yang bukan saja berilmu,tapi beriman dan bertaqwa.. disini,saya sertakan link tentang GPI yg sy petik dari blog ibnuyaacob..hrp membantu.. http://ibnuyaacob.com/?p=1342

ana_annisa said...

salam..indahnya iman tatkala hati mula mengerti...syumulnya islam...

pak lah said...

semarakkan perjuangan Islam..tegakkan islam ditempat kita.... dikampus,dikampung,didaerah sehinggalah dunia..umat islam boleh melakukannya

chengaibay said...

smoga abg bob dpt mngajak artis2 lain yg huru hara di luar sana agar kembali ke pangkal jalan..

Abahabib said...

Sekiranya saudara memulakan langkah, maka Allah akan membantu. Keikhlasan saudara adalah anugerah perasaan yang tidak dapat dinikmati oleh ramai manusia. Ianya hadiah yang perlu sentiasa kita pelihara dengan doa2. Doakan kami jua

maklumat said...

tahniah, semoga allah sentiasa membantu tuan, teruskan usaha untuk jatuhkan umno & bn demi islam tercinta

mohd said...

Tahniah saudara bob,

Saya berharap saudara menjadikan parti PAS sebagai medan dakwah saudara dengan kadar yang saudara mampu. Elakkan dari mempersenda dan terlalu mencerca keburukan UMNO dan pentadbiran BN, ini kerana islam melalui AlQuran sendiri menegah umatnya mempersenda sembahan umat lain dan kelak mereka sendiri akan mempersenda kita semula. Majoriti pimpinan tinggi UMNO terlalu mengagungkan sembahan pangkat, harta, kuasa, takhta dan wang. Beritakan khabar-khabar gembira buat mereka diluar.

Failzulni said...

Semoga abg bob bole ajak amy search plak.. kita serang abis abisan barisan. Dah lama dah(bak kata tun M)..hehehe

hbdbp said...
This comment has been removed by the author.
hbdbp said...

kefahaman bob lebih mantap daripada mereka yang lama berada di dalam Islam. pertuturan bob, penulisan bob seolah-olah jiwanya kaya dengan roh keislaman yang tulin. saya sendiri malu dengan bob kerna masih jahil walupun sudah lama di dalam perjuangan. ayuh bob, teruskan misi dakwah seperti ini, berikan masyarakat faham Allah, kasihkan Allah, besarkan Allah... sebaarkan dakwah ini ke dalam golongan artis yang masih lalai dan hidup penh dengan hawa nafsu syahwat..saya doakan semoga bob istiqamah..

Pjan said...

salam bro bob...
alhamdulillah dan tahniah utk bro..
semoga abg bob teruskan perjuangkan suruhan allah untuk kita semua..bukan kerana PAS tapi kerana ALLAH. Harap2 bro dapat buatkan lagu-lagu dakwah yang dapat menyelinap ke dalam sanubari anak-anak muda supaya mengenal islam lebih dekat. Secara tak langsung dapat mengangkat kembali martabat islam yang sekian lama terperosok di celah-celah kekalutan dan kecelaruan.

memandangkan zaman sudah berubah dan budaya kekalutan dan kecelaruan begitu mendesak serta menghimpit rasanya bro bob sgt sesuai untuk menarik kembali minat generasi muda islam melihat islam dari keadaan sebenar.

hanya pada-Mu said...

Salam semua,TAHNIAH yg x trhingga diucapkan kpd brader Bob,mlihat kpd ucpn/sokongn/perhargaan kpd brader Bob..menampakkan hrpn yg tinggi pd beliau,semoga semangat jihad beliau berterusan smpai bila2..kami ank2 muda sentiasa bersama anda selagi anda bersama kami..mulakn dakwah di pentas2 PAS..TAHNIAH sekali lg,terima kasih..

SamarQondy said...

alhamdulillah... same2 kita berjuang... Bob Lokman Geng Kita jugokkk....

ashintura said...

Alhamdulillah. Syukur. Semoga ramai lagi rakan-rakan artis turut sama menyertai penghijrahan ini. Amin.

ashintura said...

Alhamdulillah. Syukur. Semoga ramai lagi rakan-rakan artis yang akan turut mengikuti jejak saudara. Perteguhkan ISLAM, perkuatkan IMAN, perbanyakkan AMAL dan lakukan segalanya dengan penuh keIKHLASan. Amin.

kakchik said...

Salam tahniah dan salam perjuangan. Semoga Allah tetapkan hati-hati kita di atas jalan kebenaran dan sentiasa mendorong kita untuk amal makruf nahi mungkar.

tmc said...

asslmu'alaikm bro..pndangn sya, klu sjak awl khidupn..bro dpt hidayah ini..mnkin bro akn brsikap sambil lewa ngn prjuangan spt sbhgian yg ada skrng ini..maha suci ALLAH yg dgn kbijaksana'n NYA tlh mngatur hdup bro spt yg ada skrng, sbb bla tlh prnah mlalui zaman gelap lalu tiba2 mmprolehi "NUR" tntu e bro akn brskap 'mnghargai' "NUR" trsbut..so smoga kita smua akn istiqamah dlm prjuangn wlu d mana saf kita brada..n bro lastly..klu awl2 dulu lu dpt jln nikan..lu xkan "rasa" spt yg lu "rasa" skrng nih..bknkh "rasa" tu adlh lambng IMAN yg d brikan olh DIA yg mngatur hdup kita smua???? wsslm..

bungeCENGKEH said...

Tabahkan Hati n Kukuhkanlah pada pegangan untuk menyuburkan Islam...Semoga perjuangan Abg Bob membuka mata pada mereka yang buta hati... Alhamdullilah

sWeEt 'N LoVeLy said...

alhamdulillah abg bob...semoga dengan hijrah dan perubahan ini dapat menarik ramai lagi umat Islam bukan sahaja artis tp juga org lain ke arah Islam sebenar..
sememangnya segala perjuangan yang bertunjangkan Islam pasti cabaran dan dugaan hebat menanti...
harapan saya pada pendakwah dan pemimpin2 supaya tetaplah dengan ajaran Islam dan tidak meninggalkan segala akhlak dan perilaku Rasulullah s.a.w dalam menyampaikan dakwah...Baginda sentiasa berlemah lembut dan bersabar...sbb pada pandangan saya kutukan/kejian/debatan tidak membawa kepada kebaikan...yang mengetahui hanya perlu memberitahu kebenaran Islam...I.Allah dengan cara berlemah lembut, sabar dan berakhlak dakwah lebih senang untuk diterima orang lain...wallahualam...

SobriMansor said...

Alhamdulillah, semoga dengan tindakan abang bob dapat merubah personaliti hati serta i'tiqad kita kita kepada Allah yang satu....amin.....

izahdaut said...

Alhamdulillah...
Patut la
Bila tengok lakonan abg bob dlm drama cinta tikar sejadah...ada sesuatu paada abg bob.. Tahniah dan bersyukur..
Semoga abg bob tabah menghadapi berbagai lagi ujian ALlah..saya turut mendoakan... InsyaALlah

apa said...

masa lalu banyak mengajar kita erti kehidupan,lihat dengan hati yang ikhlas masa lalu mu itu untuk masa depan yang lebih bertaqwa...ameen!

MrLang@IBsupport.com said...

ALLAHU AKBAR!

Mr.Lang said...

ALLAHU AKBAR!

Mr.Lang said...

ALLAHU AKBAR!

Musafir di Bumi Tuhan said...

Salam...
Bila suami sy yg bersama2 dlm himpunan 30k pemuda sabtu lps bgtahu, sdr Bob Lokman pon ada bersama2, sy semakin dpt rskan janji Allah sudah semakin dkt. Kebangkitan Islam akan kembali.

Syukur dan semoga Allah pahatkan hati sdr Bob Lokman bersama2 dgn pejuang2 Islam yg lain dan semoga walau apa pon mehnah yg datang, sdr Bob Lokman akan sentiasa istiqamah dlm perjuangan.

InsyaAllah...Takbir! Allahuakhbar.

hamba Allah said...

Alhamdulillah....sama2 kita bergerak seiringan,,,menyedarkan mereka2 yg belum bangkit dr tidur yg panjang..utk menumbangakn boneka2 yahudi yg jauh menyimpang..dari landasan ISLAM....Takbit !!!!!! ALLAHUAKBAR....HIDUP UTK ISLAM...

anamas said...

Anda baru beberapa hari menjadi ahli PAS sudah pandai bercakap tentang negara diperentah ulama. Anda tahu apa makna ulama? Ulama ialah orang yang berilmu bukan saja ilmu dunia tapi akhirat juga malahan beribu jenis ilmu lagi. Jangan lah disempitkan fikiran makna ulama anda itu. Pas bukan parti Tuhan.Nik Aziz bukan wakil Tuhan di muka bumi untuk menghukum orang lain. Jika ulama PAS hebat makna mungkin maksiat begitu banyak di kelantan?- Ahmad Nasir/0105228699

ika~~ said...

sebak tetibe
smlm br menonton jin notti..ada abg bob kan?
alhamdulillah..teruskn perjuangan :))

Musafir di Bumi Tuhan said...

tahniah abang Bob.. jdkan taubat Abu Sufian sbg iktibar.. sesungguhnya Abg Lokaman lebih baik dr Abu Sufian ketika jahilnya dia...
kpd saudara ku Anamas: sesungguhnya fahami Fitrah dan sunnatullah dunia ini ada baik dan buruk... ada lelaki dan perempuan.. zaman Nabipun keburukan tetap ada inikan pula zaman setelah lebih 1400 kewafatan baginda...

muraisenja said...

Subhanallah... Maha SuciMu Ya Allah...
Teruskan perjuangan abg Bob...

A.s.m.A.A w.A.h.A.D said...

syukur ke hadrat Ilahi..

firassinar said...

SALAM,sudah lama saya menunggu kemunculan keturunan tok kenali.

Abu Amirul said...

Alhamdulillah. Teruskan perjuangan kita Bob Lokman, yang pastinya anda tidak keseorangan.
Semakin kuat Islam maka semakin kuat tipudaya syaitan, hanya Iman dan Istiqamah perjuangan saja bisa mengalahkan syaitan.
Anamas - senaraikan berapa banyak maksiat di Kelantan, bandingkan berapa banyak maksiat di Johor! Jgn sempitkan pemikiran anda bila ulama memerintah maksiat akan 100% tiada, kerana syaitan & iblis akan terus menyesatkan manusia sehinggalah hari kiamat, tahu tak?

lukpi said...

sangat2 touching lps baca
smoga sama2 dpt trus bjuang dlm menegakkan Islam di muka bumi
Allahuakbar..

lee sun mi said...

salam bro ltak butang follower

albanaT said...

alhamdulillah=)

dALeDaLE said...

alhamdulillah..=)
semoga kita semua terus istiqamah menuju jalan Allah..amin!amin!amin ya rabbal'alamin~

~Suatu Perhitungan~ said...

Perjalanan yang kita lalui begitu panjang, pahit manis, susah senang, berat ringan, tawa air mata tak ternilai sudah. Perjalanan yang telah mendewasakan kita. Perjalanan yang telah merubah hidup kita. Perjalanan yang telah mempersatukan hati-hati kita. Perjalanan yang telah dan akan terus kita tempuh hingga nafas terhenti.



Siapapun takkan pernah bisa bertahan / Melalui jalan dakwah ini Mengarungi jalan perjuangan / Kecuali dengan kesabaran Wahai ummat Islam bersatulah / Rapatkan barisan jalin ukhuwah Luruskan niat satukan tekad / Kita sambut kemenangan



Dengan bekal iman maju kehadapan / Al Qur'an dan Sunnah jadi panduan Sucikan diri ikhlaskan hati / Menggapai redha Ilahi Dengan persatuan galang kekuatan / Panji Islam kan menjulang Tegak kebenaran hancur kebathilan / Gemakan takbir ALLAHU AKBAR!

Ingatkah saat dulu kita begitu jahiliyah, hidup seolah di dunia saja, lalu hidayah itu menghampiri kita, menawarkan sebuah jual beli yang pasti menguntungkan,



"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan balasan syurga untuk mereka. Mereka berperang di jalan Allah, lalu mereka membunuh atau terbunuh. Itu telah menjadi janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil, dan Al-Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya selain daripada Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu dan itulah kemenangan yang besar." (Q.S.At-Taubah:11)



Ingatkah akan perjanjian itu? tetapkan langkah kaki kami tetap di jalan-Mu ya Rabb, tetap menyeru agamamu ya Rabb,, buang segala ambisi pribadi dan egoisme, biarkan ia melebur untuk mencapai tujuan Islam yang tinggi dan mulia. Apabila kami mempunyai ambisi, maka ambisi kami adalah ingin melihat bendera Islam tegak dan berkibar.



Jalan ini tak mudah, tak pernah mudah, tak ditaburi bunga yang mewangi namun ditaburi duri-duri tajam yang siap melukai siapapun yang melewatinya,, tetap tegarlah di jalan ini, dalam suka, dalam duka, dalam susah, dalam senang, dalam sihat, dalam sakit, dalam kaya, dalam miskin, saat bersama mahupun saat sendiri...



Jika kita tahu ini jalan perjuangan, maka perjuangan memiliki makna kesungguhan, keseriusan, pengorbanan. Tidak ada harapan yang bernuansa menerima di sini, kecuali berharap menerima balasan dari-Nya semata. Jalan ini, memang bukan jalan biasa, hanya ada MEMBERI dan MEMBERI!!! Memberi apa yang kita bisa beri, mengorbankan apa yang kita bisa korbankan. Bersyukurlah bila masih ada orang yang mahu diberi oleh kita. Bersyukurlah bila kita masih diminta untuk memberi. Bersyukurlah bila kita diberi ruang untuk bisa berkorban lebih banyak, di jalan ini, jalan Allah swt...-Muh.Lili Nur Aulia-



"Taatilah Allah dan Rasul-Nya, dan janganlah kalian saling berbantah-bantahan sehingga kalian kalah dan kehilangan semangat..." (Q.S. Al-Anfaal: 46) "Berjamaahlah kalian, kerana sesungguhnya syaitan akan menyertai orang yang sendiri, dan ia akan menjauhi orang yang berdua. Barangsiapa yang ingin masuk ke dalam taman syurga hendaklah ia komitmen dengan jamaahnya." (H.R. Turmudzi).... "Berjamaah itu menimbulkan rahmah (kasih sayang), sedangkan berpecah-belah akan menyebabkan turunnya azab." (H.R. Ahmad) Ali r.a. berkata, "Noda yang ada pada jamaah lebih baik daripada kesucian yang ada pada satu orang."



terakhir,, sebuah kalimat yang merangkum segala rasa, uhibbukum fillah, mencintaimu kerana Allah dan dengan penuh harapan kelak kita akan dipertemukan dalam reuni akbar di jannah-Nya. aamiin...

Mohd said...

Tahniah abg Bob! Semoga Allah memberikan kekuatan berterusan dan istiqomah untuk terus berada di jalan-Nya...

One Nie Group said...

Islam is submission to the way of ALLAH...the true religioan the way of life

MUMMY ROKIAH said...

Kenyataan seharusnya berhati-hati. Allah SWT bukan tuhan untuk dipermainkan.

PAS KAW KUALA LANGAT said...

Allah Nombor Satu, Takwa Diutamakan.. ! Rock terus Rock..Islam Terus diperjuangkan!

Madrasah Tahfiz Al-Quran said...

Tahniah Abang Bob... Allahuakbar...

Madrasah Tahfiz Al-Quran said...

Tahniah Abang Bob. Kami anak muda berbangga dengan Abang. Allahuakbar....

syasya2x said...
This comment has been removed by the author.
syasya2x said...

Ramai lg yg alpa atau buta..teruskan usaha bersama PAS..Takbir!!

cheetah said...

Alhamdulillah... Takbir... Allahu Akbar... Allahu Akbar... Allahu Akbar...

Kamarul said...

Saudara Bob,

syukur Alhamdulillah.. Allah maha besar!! maha suci Allah!!

namun, sebagai saudara sesama islam, saya ingin menasihatkan diri saya dan juga saudara islam yang lain, dalam perjuangan berparti.. umno ataupun pas adalah parti yang terdiri dari orang-orang islam.. yang mana satu terlebih islam atau terkurang islam, hanya Allah yang mengetahui..

kita sebagai manusia, hanya nampak apa yang kita nampak.. sesungguhnya, allah nampak apa yang kita sendiri tak nampak dan allah juga yang maha mengetahui..

jadi, dalam perjuangan kepartian, kita cubalah jaga adab, pertuturan dan etc kerana kita semua beragama islam.. dan, jagalah kesucian agama kita, kurniaan yang paling hebat dari Allah SWT..

Kepada saudara Bob, saya berharap dan saya yakin yang saudara bob akan berpolitik dan juga menyebarkan agama Allah ini dengan adab dan bahasa yang sopan, berdasarkan Sunnah dari Rasulullah SAW.. cuba hindarkan caci maki, cela mencela, seperti beberapa artis yang pernah berjuang didalam Pas..

Allah jua yang maha mengetahui..

wassalam.

Fakhrul Hayyi Mohamad said...

Allah...Allah...alhamdulillah..Allah telah meletakkan kita semua atas jalanNya..teruskan Abg Bob..insya Allah,berkat keturunan Tok kenali dan Allah yang Maha Pengasihani.. :)

EZTshirt said...

ana bersyukur, abang bob sanggup meninggalkan kegilaan dunia untuk bersama berjuang menegakkan islam. yang lebih bangga lagi dengan menyertai PAS untuk memartabatkan islam dibumi malaysia. standing comedy di kota sarang semut amat bermakna. masih terkesan dihati ini. syabas.....

kewajipan menegakkan negara islam itu adalah fardhu ain bagi setiap muslim sehinggalah tertubuhnya negara islam..

DPPKHS said...

ya...ALLAH.. kau sentiasa istiqomahkan kami dalam perjuangan ISLAM ini.

sesunggunhnya perjuangan ISLAM ini adalah maat sukar dan amat panjang...........

sm said...

Alhamdulillah, semoga urusan Tuan sekarang dan selepas ini dipermudahkan,

apa pun onak duri di hadapan, semoga dapat ditepis dengan penuh hikmah,

saya percaya momentum seorang seni yang dikenali melakukan perkara ini akan dituruti oleh rakan-rakan Tuan yang lain

insyaallah, kekuatan persaudaraan yang dibina sekarang, Allah akan tolong selagi kita ikhlas

Kami anak muda terharu dengan pengakuan ini..

Memberi kekuatan pula kepada kami, yang suatu hari jua akan menemui Illahi

Syukur ke hadrat-Nya...

sulalongkong said...

Tahniah!

Moga istiqamah.

Media Cyber said...

nak bertaubat kena sertai PAS ke? Kahkahkahkah! Bodoh punya orang.

Media Cyber said...

Hairan, kalau nak jadi baik, kenapa masuk tempat yang ramai orang sesat? Masuklah sekolah agama ke, universiti ke, orang-orang yang boleh di buat guru yang boleh bawa seseorang ke jalan yang benar. Kenapa nak kena sertai PAS yang memang terbukti sesat ini?

Media Cyber said...

Bila dah berubah jadi baik mesti kena masuk PAS, agak-agaknya itu antara syarat-syarat parti PAS bagi mereka yang nak bertaubat? Serupa dengan agama Kristian, nak bertaubat kena beli dan isi borang pengampunan.

Media Cyber said...

Inilah masalah melayu islam di Malaysia. Semasa muda buat dosa, hidup tak berilmu dan beribadah.
Bila dah nak mati, barulah terkejar-kejar nak masuk. Banyak kesalahan dan dosa sendiri yang salah tapi bila dah tua barulah nak bertaubat. Melayu dari dulu lagi suka tak nak pikul tanggungjawab dan suka nak jalan mudah. Dengan masuk PAS rasanya dia dah bertaubat dan bersih dosanya. Sebabnya, senang nak divertkan dosa tu dari tanggung bersendirian.

Kalau nak bertaubat, tak payah masuk PAS atau UMNO sekali pun.. tuhan ada dimana-mana. Kita sokong Kerajaan yang sedia ada sekarang ini pun kerana apa yang telah disediakan hak dan kemudahan untuk jalankan fardu ain dan kifayah. Nak taubat, taubatlah bersendirian. Kalau nak ilmu agama yang paling senang masuk pondok. Jadi kenapa perlu jadi ahli kepada mana-mana parti untuk bertaubat?

shahdan said...

SAYA SOKONG...
NAK BERTAUBAT TAK SEMESTINYA MASUK PAS ATAU MANA2 PARTI POLITIK...
BARU MASUK PAS... DAH KIRA TAUBAT KER..??? KENAPA SAMPAI MENGALIR AIR MATA... KAN ELOK KALAU MENGALIR AIR MATA KERANA ALLAH.. BUKAN SEBAB MASUK PAS YANG DIAMBUT OLEH DS AZIZAN KER.. MB KEDAH KER...!!! KATA PAS PARTI ISLAM MEMPERJUANGKAN ISLAM... TAPI BARU2 NI ULAMA NIK AZIZ KAMU DAH TUKAR PLAK... PAS MEMPERJUANGKAN PENDUDUK ASAL PRIBUMI... ORANG MELAYU... MANA SATU BETUL NIE... BETUL KATA TUN M.. PAS NI PARTI YANG MEMENTINGKAN KEMENANGAN PILIHANRAYA SAHAJA... KALAU MANA YG BAIK UNTUK MENANG ITULAH YANG DIGUNAKAN... DEMI KUASA SANGGUP MEMPERJUDIKAN AGAMA...

PAS SANGGUP BERSENGKONGKOL DENGAN DAP YANG TERANG2 MENOLAK PERJUANGAN PAS DULU... MANA MUNGKIN KAMU BOLEH LUPA... INGATKAH KATA KARPAL SIGH.. LANGKAH MAYAT DIA DULU KALAU PAS NAK MEMERINTAH NEGARA INI... PAS HANYA ALAT DAP SAHAJA... SAMPAI LA NI PUN TAK PERASAN KAHHH...

NEGERI DI TADBIR PAKATAN BANYAK PERUBAHAN KAH... SAMA JER RASA... KALAU TAK CAYA BOLEH TANYA RAKYAT YG DUK KAT SITU... YANG BANYAK MERANA ORANG MELAYU JUGAK... ORANG ISLAM...

HARAP ABG BOB DI BERI PEDOMAN YANG BETUL... JANGAN SAMPAI PAS MEMPERGUNAKAN AWAK... PARTI PEMERINTAH TAK PERNAH TERBIAH ARTIS SAMPAI JADI PENCERAMAH DIA TAU... KALAU NAK BUAT, BANYAK DAH ARTIS BOLEH JADI PENCERAMAH DIA... TAPI TAK SAMPAI KE SITU LAGI...

TAPI PAS SANGGUP BUAT... YANG PENTING BENDA TU ADA KEPENTINGAN KAT PARTI... ADA KESAN WALAUPUN SEDIKIT... GUNA AGAMA UNTUK POLITIK... JANGAN MASUK POLITIK KALAU BETUL2 IKHLAS NAK BERTAUBAT... POLITIK NI PERMAINAN KOTOR SEBENARNYA... NAK BERTAUBAT.. PERGI LA MASUK PONDOK KER... PERGI BELAJAR KAT TIMUR TENGAH KER... CUBA CONTOHI ARTIS2 LAIN YG BERTAUBAT... ADA KER DIA MASUK PARTI POLITIK... TAK DER KAN...

HARAP ABG BOB CERMIN DIRI BALIK...
TAK SEMESTINYA PAKAI SERBAN TU... ORANG TU BAIK BELAKA... KADANG2 YG TAK PAKAI APA2 TU LAGI BAIK SEBENARNYA... HANYA ALLAH SAHAJA YG MAHA MENGETAHUI...

ABG BOB TENGOK SENDIRI LA KAT KELANTAN... KATA DULU NAK BUAT UNDANG2 HUDUD... SAMPAI LA NI TAK BUAT2 JUGAK.. DAH LEBIH 20 TAHUN MEMERINTAH...

KAT SANA BOLEH BUAT UNDANG2 ISLAM LEBIH SIKIT SEBAB KAT SANA MAJORITI RAMAI MELAYU.. BOLEH LA BUAT... KENAPA KAT SELANGOR TAK BUAT PUN... KENAPA TAK TUTUP JER SEMUA KELAB MALAM KAT SELANGOR TU... KERAJAAN NEGERI ADA KUASA APA... PBT SEMUA BAWAH KERAJAAN NEGERI... SEBAB TAK BOLEH BUAT PUNYA... DAP KAN ADA KAT SITU... SAMPAI NAK HARAMKAN JUAL ARAK KAT SEVEN E PUN TAK BOLEH BUAT... MULA2 KELUAR ARAHAN... PASTU TARIK BALIK... SBAB APA??? SEBAB DAP TAK BAGI.... SELAGI BERSENGKONGKOL DENGAN DAP JANGAN HARAP LA NAK BUAT...

TEPUK DADA... TANYA IMAN....

abuuwais said...

Salam....
Itulah Hidayah yang datang dari Allah SWT....tiada siapa yg mampu menghalang dan mengubahnya bila Hidayah itu sampaiiiiiiiii!!!Takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

ashintura said...

Assalamualaikum wrh wbh.

Kepada Saudara kita yang telah INSAF, Perjuangan hidup perlu diteruskan.

Segala puji-pujian dan sanjungan, kembalikan kepada Allah SWT.

Segala keji-kejian dan tohmahan anggaplah Ujian Allah SWT bagi menilai kesanggupan kita bertahan atas jalan yang dipilih.

Semoga Allah SWT membuka Pintu Hidayah Nya kepada mereka-mereka yang suka mengeji dan menghina tindakan Saudara ini.

Hanya yang IKHLAS akan dapat bertahan.

InsyaAllah. Semoga Allah SWT memberi kita kekuatan untuk terus ISTIQAMAH.

Amin.

umnoningok said...

Ya...pencacai umno dah meresap masuk dah..'media cyber dan shahdan'..pity on u both! ha ha ha..lu orang tak perlu sedihla dalam pas ni sedikit sahaja artis yang masuk..tu pun yang dah insaf dengan kehidupan lagho anjuran umno sokongan mu. Artis masih banyak lagi dalam umno tu.. harapan aku terhadap korang berdua dalami perjuangan islam selebih lanjut dan bandingkan antara perjuangan islam yang diperjuangkan oleh Pas dengan Umno..kepada bob lokman bersedialah anda untuk diserang pencacai umno tuh..itu baru sedikit berbanding apa yang sedang di lamai oleh pimpinan ulama pas sekarang...AllahuAkbar!

Elbaritii said...

Salam bang,

1. Setiap langkah kebaikan, ada seribu bisikan syaitan. Termasuk pencacai Umno yang bukan syaitan. Maka kuatkan tekad, tambah ilmu dan tingkatkan taqwa.

2. Saya nak lirik baru untuk lagu Isabella. Boleh tak? Tukarkan Isabella kepada Fisabilillah...slowa rock yang meruntun jiwa.

ibnu marzuki al firdaus said...

http://tagtag.com/conspiracy2012/?SID=70oiknpqp98jobpqmrgus86nh5

kiamat dah dekat...

1/1/11 saper artis UMNO yang mati?

sue said said...

salam,
tahniah bro! semoga perjuangan anda diberkati-Nya... inshaAllah..

ibnuhari said...

tahniah tuan

Shahril said...

semoga allah merahmati kita semua

IrfanzBlog said...

Inshallah dengan berkat doa dari kita semua parti yang menegakkan Islam pasti menang. Harap saudara Bob dapat bersama-sama memperjuangkan agama Islam di muka bumi ini bersama PAS

Mohamad Farizol said...

fikhri penang
Takbir!!!! ALLAHUAKBAR...
MASA UNTUK BERUBAH abg bob.
sama2 berjuang demi ISLAM dan demi ALLAH.. ALLAH akan menangkan kita dalam ISLAM.. WE LOVE ISLAM & WE LOVE PAS.......

WANDY said...

setiap insan punyai pendirian sendiri, baik dan buruk, tinggi dan rendah, syukur atas kehendak Nya

lovelyjamiea said...

pengakuan yg sggh berani...memberikan inspirasi pd sy utk sama2 berjuang demi menegakkan agama ALLAH...semoga ALLAH menjdkan kita sume trmsk dlm kalangan hambaNYA yg sentiasa beristiqamah dlm melaksanakan perintahNYA n menjauhi apa yg dilarang..cinta ALLAH,cinta rasulullah n cinta islam.

lovelyjamiea said...
This comment has been removed by the author.
IR M.A.Aziz said...

ALLAH DI DAHULUKAN TAQKWA DIUTAMAKAN DAN AL-QURAN DI DAHULUKAN SUNNAH DI UTAMAKAN DAN ISLAM DI DAHULUKAN PERPADUAN UMMAH DI UTAMAKAN..TIADA LAFAZ YANG LEBIH AGUNG MELAINKAN LAAILLAHHAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH...

INGATLAH DAN BERINGATLAH!! BUKAN SEKADAR SLOGAN KEARAH KEBAIKAN TAPI ROH ISLAM ITU MESTI KUKUH WUJUD DI SETIAP UMAT RASULULLAH S.A.W TERUTAMA DI AKHIR ZAMAN INI..AKU MENASIHATI DAN MENGINGATI DIRI AKU JUGA BAHAWA,KURANGKANLAH GELAK KETAWA,BANYAKAN TANGISAN KEINSAFAN KEATAS APA YANG KITA LAKUKAN DI MUKA BUMI ALLAH S.W.T INI..KATA2 DARI ABG BOB LOKMAN DALAM MOVIE MANTRA :"KITA INI HAMBA,INGATLAH ALLAH S.W.T DEKAT DENGAN KITA"

wira said...

Kepada...media cyber dan shahdan

وَتَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡبِرِّ وَٱلتَّقۡوَىٰ‌ۖ وَلَا تَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡإِثۡمِ وَٱلۡعُدۡوَٲنِ‌ۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ‌ۖ إِنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلۡعِقَابِ (٢)
hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertakwa dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan pencerobohan dan bertakwalah kepada Allah, kerana sesungguhnya Allah Maha Berat azab seksaNya (bagi sesiapa yang melanggar perintahNya).

AwanLarat said...

Salam bro Bob,

seronok kawan dgr niat ikhlas bro Bob nak berubah jd lebih baik dr sblum ni, syukur...alhamdulillah...

tujuan nk mndidik anak jadi lebih baik mmg tugas kita sbg seorg bapa, cmne cara mndidik tu berbeza bg setiap org - tp yg paling pnting hasil dia sperti yg diharapkan, bnde ni jadi xbest skit sbb bro Bob involvekan dgn politik.

ini bukan nk memihak ke mana2 parti, politik m'sia skang ni nmpak kelam kabut, masing2 tuduh mnuduh, yg kanan kata dia btul yg kiri kata die xsalah, sbb tu kawan nmpak cara bro Bob execute step nmpak kurang cantik skit.

pada kawan baik bro Bob terapkan dlm keluarga bro Bob nilai2 sebuah keluarga Islam dr terus involve politik. panggil sorg ustaz mengajar ngaji, buat smayang jemaah 1famili...kan lebih baik..

juz nk share pndapat...

Fa-T said...

ramai orang di belakang abang..
selagi abang bernafas di jalan Nya...
selagi itu bertambahnya orang di belakang abang bob!

razif aziz said...

abg bob... i love u...takbir!!! Allahu akbar...!!!

razif aziz said...

abg bob...i love u... takbir..!! Allahu akbar...!!!

Amin said...

Salam Abang Bob, ttg komen abang Bob

"Dan kali ini aku bersedia utk berjuang dengan PAS, dan aku bersedia untuk kalah setelah menjalankan segala syarat2 perjuangan. "

Saya mengambil konsep berjuang, bila berjuang berlandaskan Islam, kita tidak akan kalah, kalah menang ketentuan Allah, jika tak menang di dunia menang di akhirat cuma yang di akhirat tu kita belum nampak lagi je... mcm sahabat2 rasulullah yg syahid di medan badar, mereka tak kalah...mereka dapat ganjaran syuhada... Cuma di mata musyirikin mereka kalah kerana sudah tiada di dunia lagi.....

cuba lihat petikan lagu unit amal -
Beramal, beramal, amal kerana Allah
Beramal, beramal, amal kerana Allah
Beramal kerana Allah itu syiar kami
Beramal kerana Allah itu syiar kami

Allah. Allah. Allah Tuhan kami
Allah. Allah. Allah matlamat kami
Ar-Rasul ikutan kami
Al-Qur’an panduan kami
Ar-Rasul ikutan kami
Al-Qur’an panduan kami

Beramal, beramal, amal kerana Allah
Beramal, beramal, amal kerana Allah
Beramal kerana Allah itu syiar kami
Beramal kerana Allah itu syiar kami

Berjihad, berjihad, jihad jalan kami
Berjihad, berjihad, jihad jalan kami
Mati dijalan Allah cita tertinggi kami
Mati dijalan Allah cita tertinggi kami
Cita tertinggi kami. Cita tertinggi kami

mohamad izwan said...

terharu rasanya...
syahdu hati...
Alhamdulillah...
Bersyukur kita Ke hadrat Allah...
moga2 kita senantiasa dithabatkan di atas jalan-Nya...
Selamat datang BOB LOKMAN ke wadah perjuangan sebenar untuk menegakkan syiar Islam... perjuangan yang memastikan Kalimah LAILAHAILLALLAH senantiasa hidup di bibir sekalian hamba-Nya...
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!

lenggong said...

Salam abang bob.Alhamdullilah kita panjatkan kesyukuran kepada Allah Tuhan Sekelian Alam.Dengan kehadiran abg bob dalam PAS, semoga akan ramai lagi artis-artis serta celebriti-celebriti di luar sana yang mengikut jejak langkah abang.

Ns 2 Network Enterprise said...

Moga Allah tetapkan perjuangan kita semua..takbir!!!

Soliha said...

Mudah-mudahan ramai yang seangkatan dengan akhi fil Islam mengikuti langkah akhi dalam mempejuangkan dakwah Islam dan menegakkan Islam.

n0vemBer zuLu said...

..kerana Allah.

n0vemBer zuLu said...

..kerana ALLAH.

ibnu marzuki al firdaus said...

http://penang-speakers-square-club.blogspot.com/2011/02/sekitar-pelancaran-fff-2011-di-brisik.html

mau popularkan lagi blog anda? joint contest FFF 2011 komas.org now!

abu zubair said...

mafhum hadis:
Barangsiapa yang meninggalkan jemaah Islam walaupun sejengkal maka terungkailah ikatan Islam daripada tengkuknya walaupun dia bersolat dan berpuasa.

Wajib menyertai jamaah Islam. kewajipannya fardhu Ain bagi setiap ummat Islam.



Antara ciri-ciri jemaah Islam:
1. Dipimpin oleh Ulama' Akhirah. Ulama' pewaris nabi .Bukan Ulamak dunya/syaitan bisu/. Ulama' yang tidak takut celaan orang yang mencela semata-mata tegakkan kebenaran. Ulamak tidak pisahkan politik/pemerintahan dan Islam malah tegakkan Islam menggunakan kuasa yang ada. Ulama' boleh rapat dengan penguasa tapi bersedia betulkan penguasa kalau mereka terseleweng.

2. Jemaah yang tegas sesama mukmin dan bersikap tegas terhadap kuffar dan munafiq. Namun berda'wah dengan cara berhikmah, nasihat yang baik,berdebat dengan baik untuk tarik kuffar dan munafiq ke jalan Allah.PAS tegas masih pertahan tegakkan negara Islam tapi berhikmah.Buktinya MCA menakutkan orang Cina jika PAS memerintah nanti PAS akan tegakkan negara Islam.

3. Nabi (s.a.w) pernah dalam sirah baginda mengambil kesempatan daripada sistem jahiliyyah (sistem Himayah) zaman mekkah dalam menegakkan Islam.Sistem himayah ini ialah kaum keluarga/puak akan mempertahankan /melindungi ahli masing-masing.Baginda dilindungi oleh keluarga baginda Bani Abdu Manaf dan Abdul Mutalib walau ada di kalangan mereka yang bukan Islam.Tak salah ambil kesempatan dari sistem demokrasi tambahan lagi sewaktu Islam tiada kuasa lagi memerintah.MALAH DEMONSTRASI DAN REVOLUSI JUGA SALAH SATU KAEDAH DARIPADA BARAT. Rujuk fiqh sirah Said ramadhan albuti,Fiqh harakah karangan TGHH.

abu zubair said...

maaf pembetulan..
jemaah yang berkasih sayang sesama mukmin dan tegas (dasar) terhadap kuffar dan munafiq

abu zubair said...

1.Nabi ajar kita supaya Beriltizam dengan jemaah Islam dan kepimpinannya...Antalzamu jamaatal muslimin waimamahum... kerana orang yang tak ikut jemaah Islam, menyendiri mudah ditipu oleh Syaitan diumpamakan oleh Nabi (s.a.w) kambing yang bersendirian akan mudah dimakan oleh serigala berbanding kambing yang berkumpulan.
Langkah saudara Bob InsyaAllah tepat dengan izin Allah.
2. Dalam kaedah sekarang isi borang sebagai tanda bai'ah kepada pimpinan Islam.Mengikut sunnah Nabi dan para sahabat.Dalam sirah Nabi ada bai'ah seperti bai'ah ridwan,ba'ah aqabah berjanji setia berkorban untuk tegakkan Islam. Ada pelbagai kaedah bai'ah(janji setia kepada Allah, Rasul dan kepimpinan orang yang beriman). dalam PAS ada secara bertulis(borang) dan ada secara lisan(peringkat pekerja dan pemimpin). Baiah adalah sunnah dan semua orang Islam wajib berbai'ah kepada jemaah Islam.Antara hikmah Bai'ah mendatangkan ketenangan (sakinah) dan pertolongan kemenangan oleh Allah seperti dinukilkan dalam Quran. SO isi borang PAS JAUH PANGGANG DARI API seperti borang pengampunan dosa Kristian!Bob Lokman isi borang untuk berbaiah kepada kepimpinan ulamak yang menjadi pewaris nabi!

abu zubair said...

kaedah pilihanraya /muwajahah silmiyyah (pertembungan secara damai merupakan ) manifestasi kaedah Fiqh ma la yatimmu wajib illa bihi fahua wajib(sesuatu perkara yang menyempurnakan perkara wajib maka perkara yang menyempurnakan itu wajib). Tegakkan hukum Allah wajib,perlu ada kuasa maka wajib usaha dapatkan kuasa. dalam waqi' Malaysia melalui pilihanraya (sirah nabi penggunaan sistem himayah(sistem jahiliyyah)). Menyertai pilihanraya wajib. Berdosa membiarkan pemimpin yang naik ramai yang tak faham Islam atau tolak Islam.

✖nedd✖ said...

may Allah bless. :)

Fairos said...

Alahamdulillah, tahniah bro teruskan perjuangan mu bro aku sentiasa berdoa dan rasa bangga tak kala aku ketahui bro adalah keturunan tok kenali dan sentiasa berharap untuk meneruskan perjuangannya .

Amin.

Penyapu said...

Tahniah Abg Bob utk ke berapa kali tah....

Kalah atau menang PRU nnti bukan ukuran..yg penting..tarik lebih ramai anak meLAYU Malaysia ni kembali pada islam..jgn jadikan medium PAS ini utk berpolitik sahaja...kita juga punya tanggungjawab dan amanah dlm menyampai dan menegakkan syiar islam...

apapun..wa caya sama lu bro..kihkihkih..

aimerul said...

mediacyber n shahdan yg nyata nampak kejahilannya..

PAS x pernah paksa siapa2 utk masuk PAS.. bagi sesiapa yg faham ttg islam, sudah pasti mereka akan memilih PAS.. atas dasar faham agama, saudara bob masuk dlm prjuangan islam melalui wadah yg betul iaitu PAS.. memang dari dulu puak umno telah memisahkn politik dari islam.. maka puak2 umno ni jd jahil ttg siyasatud dakwah.. mereka briman dgn dakyah barat yg mnyatakn politik itu kotor n para ulama n pcinta islam x boleh mnyertainya.. sistem pmbelajaran umno menutup terus ilmu siyasah islamiyyah kpd ahli2nya n rakyat malaysia..

tp berbeza dgn PAS, kami faham tuntutan jihad dlm islam utk mnyertai mana2 cara yg boleh mncapai kmnangan kpd islam.. di malaysia, sistem kepartian n pilihanraya mnjadi cara yg membolehkn sesuatu kumpulan itu utk mntadbir negara.. maka islam tidak mlarang dari mnyertainya malah mewajibknnya skiranya ia boleh mnyebabkn islam memerintah.. dlm kaedah fiqh, sesuatu perkara yang menyempurnakan perkara wajib maka perkara yang menyempurnakan itu wajib.. sbg contoh, mngambil wudhu' itu hukumnya sunat, ttp utk menunaikan solat yg hukumnya wajib itu memerlukn kpd wudhu', maka pd ketika itu wudhu mnjadi wajib utk mnyempurnakn solat td..

dlm siyasah, mnyertai pilihanraya itu hukumnya harus, akan tetapi melaksanakan hukum islam itu wajib.. atas dasar utk melaksanakan hukum itu perlu kpd kuasa, maka wajib bagi satu jemaah itu utk mnyrtai pilihanraya utk memenuhi tuntutan islam.. maka ketika itu wajib kpd PAS yg merupakan jemaah islam utk mnyertai pilihanraya.. perkara ni klu mediacyber n shahdan pegi blaja kt pondok dh tentu anda paham.. masalahnya puak2 umno ni bodoh sombong..

ttg memakai jubah n serban.. mmg ramai yg x memakai serban n jubah pn, mereka adalah orang yg baik.. tapi, anda boleh mnjadi lebih baik dr itu dgn mgamalkn memakai pakaian sunnah.. kerana anda menambah lagi satu prkara baik dlm kehidupan baik anda iaitu mngikut cara rasulullah brpakaian.. x salah n x rugi pun.. pernah diceritakan oleh seorg ustaz, ketika beliau menerangkan tafsir surah yaa sin, bhw di akhirat nanti ahli2 syurga n neraka akan menyesal dgn amalan2 mereka.. pnduduk neraka mnyesal dgn amaln buruk n maksiat yg mereka lakukan shingga mmbawa kpd seksaan dlm api neraka.. manakala pnduduk syurga pula mnyesal kerana tidak melakukan amalan kebaikan yg lebih bnyak disebabkn nikmat yg Allah berikan lebih hebat kpd pnduduk syurga yg di atas dr yg dibawah, yg mana kedudukn mereka lebih tinggi atas amalan2 mereka yg lebih bnyak.. sudah tentu syurga yg paling tinggi adalah syurga firdaus yg dmiliki oleh para rasul n sahabatnya.. bruntunglah bg mereka yg dpt brsama2 dgn kekasih Allah ini di syurga..

wAllahu a'lam

aimerul said...

ttg isu PAS memprjuangkn hak penduduk asal n peribumi trmasuk org melayu.. bukankah mmprjuangkn kebenaran dan hak itu sesuatu yg islamik? Semua prkara kebaikn yg tidak brcanggah dgn islam adalah merupakan satu keutamaan islam utk mmperjuangknnya.. ttg hak, keadilan n kbenaran sudah tentu islam lebih dulu mmprjuangknnya.. x pyh tunggu UMNO.. kerana islam itu sndiri merupakan agama yg benar, adil n selamat di bawah naungannya.. skiranya elemen itu brada dlm islam, sudah tentu PAS juga memprjuangknnya..

PAS SANGGUP BERSENGKONGKOL DENGAN DAP YANG TERANG2 MENOLAK PERJUANGAN PAS DULU.. konsep tahaluf yg org umno mmg x faham.. puak2 umno ni jgk asik dok ulang kata2 karpal singh yg entak kurun kebrapa.. shahdan x nak amik kata2 karpal yg trbaru ke? tahun 2011 pnya.. yg mana beliau tlh mnyatakan bhw konsep negara islam n hudud adalah sesuatu yg boleh dterima n boleh dibncgkan brsama dap utk dilaksanakan.. beliau mnyatakan bhw statementnya yg dulu itu dsbbkn UMNO menakut2kn non muslim n x menerangknnya pun kpd mereka.. UMNO jgk menakut2kn non muslim dgn Islam.. klu negara islam dilaksanakn, non muslim prlu dikhatan n x boleh mkn babi.. smuanya disbbkn UMNO yg cuba mnjauhkn non muslim dgn islam.. PAS x henti2 menerangkn kpd non muslim ttg islam, hukum hudud n negara islam.. sbb itu skrg ni pun dh ramai non muslim mnyokong prjuangan PAS.. UMNO?

ttg hukum hudud di kelantan.. sapa sbnrnya yg mghalang drpd hudud dlksanakn? UMNO la.. scr lisan mereka mmbenarkn n mncabar2 PAS, tp scr praktical mereka menutup rapat segala saluran undang2 drpd hudud dlksanakan.. oleh itu, buat masa ni, PAS sdg menerangkn kpd non muslim n muslim sndiri ttg hudud sptmana yg disyariatkn dlm islam.. cuma tnya pd diri, UMNO x nak ke buat hudud kt malaysia ni? xdak usaha ke arah tu ke? tepuk dada, tanya iman, buat kajian n dalami islam ye..

buns said...

abang bob....

teruskan perjuangan mu... mudah2an sampai ke destinasi akhirat yang dituju... cinta dunia hanyalah sementara cinta akhirat juga kekal selama-lamanya.. mudah2an perjuangan abang bob kekal istiqamah...

civic said...

Ini baru 1 permulaan selepas ini banyak lagi liku2 dan ranjau yg abg Bob terpaksa tempoh kerana memilih PAS,geng2 Ubai,Abu jahal etc tak akan duduk diam..harap bersabar dan sentiasa mengingati ALLAH

عبد الرحمن said...

salam.

antara ciri-ciri hizbullah (penolong agama allah)dalam malaysia ni pas lah.
1. mencintai allah dan allah mencintainya.
2.merendah diri sesama mukmin,
3.bersifat tegas kepada orang x mukmin.
4.berjihad dijalan allah tanpa takut celaan orang yang suka mencela (UMNO dalam malaysia).
5.memberi kesetiaan kepada Allah adn rasul dan pemimpin mukmin (pemimpin PAS lah, bukan yang x mukmin).
6. mencirikan solat
7.menunaikan zakat.
8.sentiasa ruku' memikul amanah.

rujuk surah al-maidah 54-56.
ni al-quran, bukan kata-kata falsafah ahli falsafah.

ramai yang tidak berbicara perkara yang tidak tahu.
mengutuk suatu yang tidak diketahuinya. orang x kenal pas tapi kutuk pas.
orang kutuk umno tapi x knal umno. namun kebanyakan yang kutuk UMNO sebab mereka kenal UMNO.
TAKBIRRRRRRR!!!!!!!!!!!!

PAS PARTI ISLAM, (hizbullah).
medan dakwah, medan jihad (muwajahah silmiyyah).

relevan said...

Takbirrrrrrrrrrrrrrrrrr bro !

ABC & Cendol @ Noi Corner Semenyih said...
This comment has been removed by the author.
anakbanting said...

Alhamdulillahhh..kerana telah di bikakan pintu hati abg Bob...tapi untuk bertaubat dan memperjuangkan islam tidak semestinya harus menjadi ahli PAS atau mana-mana parti politik...kerana bila ianya di namakan politik...kebanyakannya lebih kepada kedunian dan kepentingan orang-orang tertentu..andai abg bob ingin bertaubat..cari lah guru..alim ulama..dan bergurulah mendalami islam dan jadi lah hambanya yang taat dengan suruhan ALLAH..lengkapkan dan perbetulkan diri sendiri sebaiknya..barulah berdakwah kepada orang lain..insyaallah.

Hedry said...

tahniah & syabas bro Bob. gunakan skill abg. dalam mengolah bahasa menjadi lirik yang indah sebagai senjata dalam agenda perjuangan agama ALLAH! semoga istiqamah kerana memang confirm ini adalah jalan yang penuh duri dan ranjau. itu sunnah hamba yang berjuang. Allah didahulukan, taqwa diutamakan!

wira said...

Perangsang utk brader BoB...
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ مَن يَرۡتَدَّ مِنكُمۡ عَن دِينِهِۦ فَسَوۡفَ يَأۡتِى ٱللَّهُ بِقَوۡمٍ۬ يُحِبُّہُمۡ وَيُحِبُّونَهُ ۥۤ أَذِلَّةٍ عَلَى ٱلۡمُؤۡمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى ٱلۡكَـٰفِرِينَ يُجَـٰهِدُونَ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوۡمَةَ لَآٮِٕمٍ۬‌ۚ ذَٲلِكَ فَضۡلُ ٱللَّهِ يُؤۡتِيهِ مَن يَشَآءُ‌ۚ وَٱللَّهُ وَٲسِعٌ عَلِيمٌ (٥٤)
Wahai orang-orang yang beriman! Sesiapa di antara kamu berpaling tadah dari agamanya (jadi murtad), maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Dia kasihkan mereka dan mereka juga kasihkan Dia; mereka pula bersifat lemah-lembut terhadap orang-orang yang beriman dan berlaku tegas gagah terhadap orang-orang kafir, mereka berjuang dengan bersungguh-sungguh pada jalan Allah dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela. Yang demikian itu adalah limpah kurnia Allah yang diberikanNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; kerana Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi Meliputi PengetahuanNya.

wira said...

Ada lagi...
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ ٱللَّهُ وَرَسُولُهُ ۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱلَّذِينَ يُقِيمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَيُؤۡتُونَ ٱلزَّكَوٰةَ وَهُمۡ رَٲكِعُونَ (٥٥)
Sesungguhnya Penolong kamu hanyalah Allah dan RasulNya, serta orang-orang yang beriman, yang mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat, sedang mereka rukuk (tunduk menjunjung perintah Allah).

wira said...

lagi...
وَمَن يَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُ ۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزۡبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلۡغَـٰلِبُونَ (٥٦)
Dan sesiapa yang menjadikan Allah dan rasulnya serta orang-orang yang beriman itu penolongnya (maka berjayalah dia), kerana sesungguhnya golongan (yang berpegang kepada agama) Allah, itulah yang tetap menang.

wira said...

dan lagi...
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ ٱلَّذِينَ ٱتَّخَذُواْ دِينَكُمۡ هُزُوً۬ا وَلَعِبً۬ا مِّنَ ٱلَّذِينَ أُوتُواْ ٱلۡكِتَـٰبَ مِن قَبۡلِكُمۡ وَٱلۡكُفَّارَ أَوۡلِيَآءَ‌ۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ (٥٧)
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu dan orang-orang kafir musyrik itu: Menjadi penolong-penolong dan bertakwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.

wira said...

lagi....
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ (٢٠٠)
Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya

wira said...

anakbanting said...
...tapi untuk bertaubat dan memperjuangkan islam tidak semestinya harus menjadi ahli PAS atau mana-mana parti politik...kerana bila ianya di namakan politik...kebanyakannya lebih kepada kedunian dan kepentingan orang-orang tertentu..

TAPI..KITA KENA LAH TENGOK DASAR PERJUANGANNYA...YANG BERLANDASKAN ISLAM(ALQURAN,SUNAH,IJMAK DAN QIAS)
BUKANNYA SEKULAR...YOU KNOW

generasi said...

assalamaulaikum & salam sejahtera serta salam perjuangan... alhamdulillah..segala puji layak untuk Allah tuhan pemilik alam semesta dan hati-hati makhluknya..:)... nak comment siket mengenai tata bahasa la abg bob... "Pagi tadi bila ada member2 yg bertanya, mengapa aku menganut PAS, aku tahu bahawa aku sudah diterima utk bekerja oleh ALLAH. Inilah masanya untuk berubah dan mengubah sebahagian besar kenalan, kepada jalan baru bagi mereka yg fasiq." ayat menganut tak sesuai la abg bob.. kalau menyertai saya sokong.. bukan apa nanti kalau orang boleh salah paham pula yer menganuti itu hanya untuk agama jer... maaf yer atas teguran ini just nak betulkan ayat jer... takot disalah guna oleh pihak yg xbertanggungjawab... takbir..takbirr..takbirrr.. allahu akbar.....

Hamizon said...

Tahniah brader! Inilah wadah sebenar untuk memartabatkan islam. Semoga terus istiqamah.
Takbir!

My Qs.... said...

Pertama sekali sy antara jutaan rakyat yg membaca 'luahan hati' En Bob Lokman. Alhamdulillah jika telah terasa diberiNya hidayah,Alhamdulillah kerana telah meninggalkan sesuatu yang dirasakan mungkar dan kembali kepada yg makruf. Moga teruskan prinsip dan peribadi anda. Pegangan bukan pada Parti, tp pada diri. Bukanlah Parti yg meningkatkan iman, tp dr hati yang dipilih oleh Allah. Biarpun 'di mana' jua anda berada,moga teruskan dengan hidayah ini.

unu_stacko said...

Alhamdulillah...
semoga Abg Bob terus istiqamah dlm jemaah......AllahuAkbar....

Anuaruddin said...

alhamdulillah abe bob,doa tok nenek abe bob "itu" diberkati Allah....
tidak kiro dimano kito bermula abe bob,yg penting tempat pengakhiran kito ni...semoga kita sama2 istiqamah...Allahuakbar!

mamawana said...

Assalam...

Teruskan menulis dan saya seorg pembaca.

Sullhrzmy Mohd Ali said...

Salam Abg Bob... Alhamdulillah, Allahhuakbar Allahhuakbar Allahhuakbar...Abg Bob sudah diberi hidayah semoga abg terus berjuang.Saya juga berharap dengan penglibatan Abg ini juga dapat mengubah industri hiburan tanahair dengan berlandaskan Islam dan penuh pengisian dakwah... InsyaAllah

Sullhrzmy Mohd Ali said...

Salam Abg Bob... Alhamdulillah, Allahhuakbar Allahhuakbar Allahhuakbar...Abg Bob sudah diberi hidayah semoga abg terus berjuang.Saya juga berharap dengan penglibatan Abg ini juga dapat mengubah industri hiburan tanahair dengan berlandaskan Islam dan penuh pengisian dakwah... InsyaAllah

korrok said...

ALLAH HULLAKBAR.....tahniah abe bob,,demo jange patah smangat..ore mlayu meme tok lih lari doh dari sifat dengki..sesama islam..xleh melihat ketenagan ore lain

macam iblis dan syaitan telah berjanji dgn allah akan menyesatkan manusia sampai bila2,,shadan dan media cyber mgkin dalam golongan itu..
macam BN,,kawe duk di SELANGOR dkt 20 tahun doh,,start tahun 2009 bil air x KENA bayar,,BN rasonya yg MEMERINTAH..
kito duduk molek2 dia mari wat kube lo ni,,tu la prangai setan takut gan baye2 sndiri

Kazen said...

Allahuakbar...teruskan dengan jalan yang telah abg pilih...PAS adalah medium yang betul..insyallah

Haz said...

alhamdulillah..
PAS=ISLAM
ISLAM=TERBAIK

Admin said...

perjuangan adalah pengorbanan.....kebenaran memang pahit tapi tetap akan kebenarannya

juneeyour said...

bro bob lokman,latarbelakang kita mungkin berbeza tp kita berkongsi pengalaman yg hampir serupa.aku jg pernah lalai & terus dibiarkn lalai tanpa peduli pd yg hakiki.
malah aku penah ikut mencaci perjuangan yg suci....
tp skg,kita sama2 dlm jamaah yg dluny kubenci namun kini aku pasti inilah wadah perjuangan yg diyakini.nasihatku,tabah la apabila diuji dgn mangkok2 yg menyusup di sini.mereka tu jahil & jahat sama mcm yahudi..tahniah bro bob...TAKBIRRR...ALLAHUAKBAR!!

Afdzal Mokhtar (افدزال مختار) said...

ASSLAMAUALAIKUM ABG BOB,BAGUS LA ABG BOB DAH CEBURI BIDANG POLITIK PULAK,BAGUS ABG BOB DEKATKAN DIRI DENGAN ALLAH S.W.T SERTA MENGIKUT SERTA MENTAATI-NYA DENGAN BAIK,PAS ATAU UMNO WAIMA PKR ATAU DAP SEKALI PUN,KALAU ADA ORANG ISLAM YANG MENYERTAI DARI MANA-MANA PARTI POLITIK NI,KALAU DAH NAMANYA ISLAM,TETAP KENA MENTAATI SURUHAN ALLAH S.W.T..JADI INI TIDAK BERMAKNA ABG BOB MENYERTAI PAS,ABG BOB DAH BOLEH ANGGAP ABG BOB NI ISLAM TULEN (YANG PASTI MASUK SYURGA)..JADI ABG BOB TIDAK BOLEH ANNGAP YANG ABG BOB MASUK PAS DAH PASTI MASUK SYURGA...KERANA PAS ITU DIPIMPIN OLEH MANUSIA DAN MANUSIA AKAN SENTIASA BUAT KESILAPAN DAN PAS ITU HANYA PARTI POLITIK DAN BUKANNYA AGAMA...HARAP ABG BOB TAK DELETE KOMEN NI SEBAB JIKALAU ABG BOB DELETE MAKNANYA ABG BOB TIDAK MENGAMALKAN SALAH SATU DASAR PAS IAITU KEBEBASAN BERSUARA..ASSALAMUALAIKUM...

the faceblog said...

alhamdulillah. kebenaran tetap kebenaran.. TAKBIR!!!!

shahdan said...

KEPADA AIMERUL...

NAK TANYA KAT KAMU...
YANG MEMERINTAH NEGARA SKANG NIE TAK ISLAM KAH..?

KEBAJIKAN ORANG ISLAM TAK TERJAGA KAH.?

RASANYA SYIAR ISLAM KAT MALAYSIA NI LAGI BAIK BERBANDING2 NEGARA2 ISLAM LAIN...
BANYAK MASJID DIBINA, PERUNTUKAN KEPADA PEMBANGUNAN ISLAM TERSANGAT LAH BANYAK...

CUBA CEK BERAPA RAMAI PELAJAR KITA YANG BELAJAR KAT TIMUR TENGAH.. LEBIH DARI 10,000 RIBU ORANG... KEBANYAKAN TAJAAN DARI KERAJAAN...

RASA KALAU PAS MEMERINTAH... DAP AKAN MINTA BENDA YG SAMA KAT KERAJAAN UNTUK KAUM DEPA plak...

CUBA EN AIMERUL SIASAT KES PENJUALAN ARAK KAT SEVEN E DI SELANGOR TU... KENAPA EXCO DAP BOLEH KACAU KALAU ARAHAN TELAH DIBUAT... ARAHAN TU UNTUK KEPENTINGAN ISLAM... KAT SITU DAH BOLEH NAMPAK YANG DAP TAK AKAN DUDUK DIAM KALAU ADA BENDA YANG MENYUSAHKAN HIDUP DIA... KATA DAP DAH FAHAM ISLAM... KENAPA YG TU PUN DIA TAK BOLEH FAHAM...

KALAU DAP FAHAM ISLAM...
TAK KAN ADA KES BOLEH MASUK MASJID BAGI CERAMAH KAT ORANG ISLAM...
POLITIK PUNYE PASAL SUME BOLEH KER... DAP PERGUNAKAN PAS SEBAB NAK TARIK ORANG MELAYU SEMATA2...
CUBA LAH KAJI CKIT... SAMPAI NAK BERSENAM KAT MASJID LAH...

ORANG DAP JUGAK YG MINTAK SUME TANDA JALAN MESTI ADA TULISAN CINA & INDIA... PASNI SUME TANDA JALAN ADA TULISAN NIE SUME... MUNGKIN NIE YG ORANG PAS NAK... DUDUK KAT MALAYSIA KENA LAH HORMATI BAHASA KEBANGSAAN... BAHASA MELAYU...

ORANG PAS DIPERGUNAKAN SAMPAI TERGULING2 ATAS JALAN HALANG KETA RAJA & SULTAN... PERKARA YG TAK PERNAH DIBUAT SEBELUM NIE...
KENAPA ORANG DAP TAK TERGULING2 KAT SITU...? CUBA FIKIRKAN...

ORANG MCM KARPAL NIE JANGAN LA NAK PERCAYA SANGAT... DIA KAN LAWYER... MEMANG TELAH DIDIK UNTUK MEMUTARBELITKAN FAKTA... KALAU TAK TAK KAN BOLEH JADI PEGUAM... TAK KAN PAS DAH JOIN TERUS KATA DAH FAHAM ISLAM... SUME NI POLITIK EN AIMERUL OIII... NAK JAGA HATI ORANG PAS SEMATA2... TAK LEBIH DARI TU...

KALAU KELANTAN TU BAGUS SANGAT... TAK LAH RAMAI ORANG KELANTAN YG BERHIJRAH KELUAR MENCARI KERJA... SBAB APER, TAKDER KERJA KAT SANA YG SESUAI DENGAN KELAYAKAN??
SEBAGAI PEMIMPIN ISLAM KAT SANA, TANGGUNGJAWAB PEMIMPIN UNTUK MAJUKAN... JANGANLAH NAK SALAHKAN ORANG LAIN KALAU TAK MAJU... SALAHKAN KERAJAAN PERSEKUTUAN DAN LAIN2 LAGI... CUBA JANGAN BAGI ALASAN...

SATU LAGI... KETIGA-TIGA PEMIMPIN PAKATAN KAMU TU... SUME JAWATAN DIA TAK BOLEH DIPERTANDINGKAN... KATA NAK ADIL, NAK TELUS... PEMIMPIN APA MACAM NI... NIE KER ISLAM YANG DIBAWA OLEH PAS... MANA PRINSIP KEADILAN YG DILAUNG-LAUNGKAN... SEBAGAI PEMIMPIN, KENA LA FAHAM ERTI DEMOKRASI... PEMIMPIN SEDIRI DAH TAK DEMOKRASI.. DAPAT JAWATAN YG TAK BOLEH DIPERTANDINGKAN...

DULU KATA TUN M. DIKTATOR LA... MCM2 LA... SKANG TUN M, DAH PENCEN...TAPI SAMPAI ARI NIE.. PEMIMPIN KAMU TAK PENCEN2 LAGI... SEBAB APER... SEBAB APA... SEBAB KEMARUK NAK KUASA... NAK TAWAN PUTRAJAYA LA... DULU SAPER YG KATA NAK JUAL PUTRAJAYA... SKANG DAH NAK PULAK... POLITIK PUTAR ALAM BETUL...

HARAP EN. AIMERUL BUAT LAH KAJIAN SIKIT... SAYA BAB2 AGAMA BUKAN LAH SAMPAI MASUK KELAS PONDOK... MASIH BELAJAR LAGI...

Amin said...

Salam Shahdan, sila lawat Bandar Tun Hussein Onn di Cheras, ada dua 7-11 tak ada jual arak. Saya rasa banyak 7-11 lg di Selangor yg tak ada arak. Cuba buat selidik dulu sebelum komen, banyak fakta tak betul, belajar kat Timur Tengah tu ramai pakai duit sendiri atau mohon zakat. Cuba selidik betapa ramai Melayu yg ken PTPN dan berapa ramai Melayu yang dapat biasiswa... buat dosa je buat cerita palsu.. bertaubatlah

secretary said...

saya memang tidak terkejut dengan hijrah Mr. Bob Lokman ni sebab saya pernah diberitahu yang Mr. Bob dulu pernah belajar di Maahad Kajang...tahniah atas hijrah yang dibuat and Alhamdulillah...

عبد الرحمن said...

salam

afzal mokhtar : saya rasa ramai lagi yg tidak memahami perjungan PAS.

menganggap PAS parti politik semta-mata.

sedarlah! kita islam perlu menegakkan islam (berjihad).

dalam konteks PAS pula kita kena sedar, pas ini adalah wasilah di malaysia untuk kita berjihad.
makna berpolitik tidak salah.

al-quran pun ada menyebut:- "wahai orang-orang yg beriman masuklah kamu kedalam agama islam (dengan mematuhi) seluruh hukum-hukumnya dan jangan kamu mengikut jejak langkah syaitan. sesungguhnya syaitan itu musuh kamu yang nyata" al-baqarah 208.

kita mana boleh hidup tanpa berdalilkan al-quran, kata ql-quran panduan hidup! tukarlah daripada kalam menjadi amalan.

berkenaan ayat diatas, maksudnya masuklah ke dalam islam secara keseluruhan. makna di malaysia jalan jihad adalah berjalan melalui politik. jika hendak cerita politik dalam islam pula amatlah panjang, teman-teman boleh cari kitab terjemahan ad-diin wa as siyasah karangan prof dr. yusuf qaradhawy.

baca dan tekuni.

dalam konteks perjuangan pas, saya tahu ada jemaah-jemaah yang wujud di malaysia ini tidak bersetuju dengan politik malaysia dan saya nampak mereka berjuang dengan ikhlas dalam memartabatkan islam, dengan menolak politik di malaysia atas sebab2 tertentu.

tetapi dalam islam kita kena sedar. islam adalah sistem yang bermanhaj, buka berjuang main hentam. janji nak tegak agama islam, tanpa perencanaan yang tepat.

"nak menang mesti berjuang, tetapi berjuang x semestinya menang"
ini kata2 orang yg ikhlas,

tetapi ada yang salah konsep, memandang :- "yang penting berjuang", tetapi manhaj tidak diambil kira. macam mana nak menang?

kena sedar PAS bukan politik semata, PAS adalah gerakan menegakkan islam, yang mempunyai manhaj daripada al-quran dan as-sunnah (inilah yang diakatakan masuk keseluruhan dalam islam).

bukan "tuk minu na biba' dil
kitab wa takfuru nabi ba' dil kitab" beriman dengan sebahagian dan kufur kepada sebahagian.

wallahuta'ala alam.
semoga Allah memberi taufiqnya selepas ia menunjukkan beribu hidayah kepada manusia.

kita pendakwah yang hanya wajib menunaikan tgg jawb dalam memberi kefahamn, keputusan taufik adalah milik ALLAH.

razuha said...

assalamualaikum abg bob.

Takbir! Allahu Akbar!
Tahniah Abg Bob Lokman. Gembira dan terharu melihat Abg Bob menyertai kami dalam Pas dan Pakatan Rakyat dalam satu matlamat memperjuangkan agama yg suci ini Islam sekaligus menumbangkan kerajaan sekular Umno-BN pada PRU13 akan dtg. Amin InsyaAllah. Abg Bob bantulah kami utk mengajak orang muda terutamanya melayu utk bangkit dan menyokong serta mengundi pejuang2 Islam Malaysia (Pas)...Kalau Muammar Ghadafi boleh tumbang, Najib apatah lagi..

Takbir! Reformasi!

http://razuha.blogspot.com

razuha said...

Takbir! Allahu Akbar!Assalamualaikum Abg Bob. Tahniah! Syukur kpd-Nya kerana dgn kasih sayangnya telah memilih kita utk masuk dlm jemaah-Nya memperjuangkan agama-Nya Islam dlm satu kalimah suci Laa Ilaha Ilallah, Muhammadur Rasulullah. Alhamdulillah...Kami rakyat marhaen amat bangga dgn keputusan Abg Bob menyertai kami dlm jemaah Pas yg 24jam menjaga dan memperjuangkan agama-Nya krn kami berpegang dgn ayat: "Kamu adalah sebaik2 umat yang dikeluarkan utk manusia, kamu menyuruh yg makruf dan mencegah kemungkaran dan kamu beriman kpd Allah". Mari kita menangkan ulama' pewaris nabi (Pas-PR) dan tumbangkan golongan sekular & toghut (Umno-BN).

Takbir! Allahu Akbar..reformasi!

http://razuha.blogspot.com

anamas said...

Aku harap lepas hang janganlah lagi ambil apa-apa bayaran pun samada royalti atau apa-apa bayaran hasil kerja seni hang yang lalu. Semua duit hasil seni dah jadi haram bagi hang.Mana kan tidak hang berlakun,bernyanyi bercampu dengan perempuan bukan muhrim masa zaman jahiliah hang dakh kira tak halal lagi dah. Apatah kalau hang bagi makan mak bapak hang,kaum keluarga hang duit tu semua. Elok sangat hang join PAS. Parti tu akan bawa hang ke syurga nanti. Tak percaya hang tanya nik Aziz. Sapa tak sokong PAS belum lah Islam lagi. Bila tak Islam macam mana nak masuk syurga.Moga-moga bila hang mati kelak hang dok sebilik dengan semua ulama PAS.Manakan tidak depa semua berjuang kerana ALLAH (kata depa lah)...UMNO tak berjuang kerana ALLAH tapi yang banyak buat kebaikan tu UMNO. PAS hanya pandai cakap saja. Abuk pun tarak.

xdcitech said...

tahniah anamas anda bercakap pakai akai kat kepala lutut

Hasli said...

salam abg bob.. xpayah masuk mana2 parti laa.. masuk jemaah tabligh lagi baik.. tak kata kt orang, hanya mengajak ke arah kebaikan semata-mata tanpa menghiris hati mana2 pihak.. fikir2 lah... ada setengah dikalangan kita sendiri (org ISLAM) yg mengutuk jemaah tabligh tanpa usul periksa.. sedihnyer.. fikir2 lah... wassalam..

huzaifah islami said...

salam.

hasli : saya yakin dan percaya,
masih ramai diluar sana yang belum memahami perjuangan islam yang syumul.

bersembang agama islam itu syumul.
dimana letaknya syumul dalam tabligh?

kita sama2 berfikir, anda menyuruh orang berfikir, andapun perlu berfikir.

1 ciri islam adalah syumuliyyah, sama dengan perjuangan islam. kena syumul.

bila suatu yg berganding dengan islam mana boleh ambik separuh2.

kalau undang2 islam, kena ambik semua undang2 al-quran dan sunnah.

kalau sebut sistem islam, kena amalkan sistem yang ada dalam al-quran.

jadi ini konsep syumul pada islam, mana boleh kita pisahkan syumul ini apabila kita gandingkan dengan suatu.

contoh lain, dakwah + islam,
akhlak + islam,
ukhuwwah + islam,

semua kena ikut alquran.
sebab itu gejala sosial di malaysia terok!!!!

sebut ukhuwwah islam! tapi amalan?
ambil separuh2. x syumul.....

cek balik siapa yg bertanggung jawab. x kiralah dari yang berpangkat besar sehingga yg xde pangkat.

tetapi konsep syumul dalam islam itu!!!

apakah wujud dalam perjuangan anda?
saya tidak perlukan jawapan, tetapi kita sama2 berfikir.

kalau anda betul, alhamdulillah, kalau saya betul, alhamdulillah,
dan jika ada perselisihan biarkan ia sebagai perselisihan, jangn sampai ia menjana perpecahan dikalangan orang islam itu sendiri.

wallahu ta'ala alam
yang tidak tahu apa2,kita hambaNYA.
semoga kita sama2 mendapat taufiq Allah yang amat mahal itu, setelah dicurahkannya hidayah yang banyak dimuka bumi ini.

Iman Consultant said...

Semoga Allah sentiasa menaungi setiapa langkah perjalananmu abg bob,insyaAllah.."alhamdulillahi ladzi hadaana lihaaza wamaakunna linahtadiya laula an hadaa nallah"..

Naz Amani Resources said...

alhamdulillah...subhanallah...ayt2 itu amat meruntun jiwa. sekali kita melangkah dari kefasikan dunia, jgn undur walau selangkah...insyaAllah janji Allah tetap bersama kita. Allahu akbar!!!

hujan said...

TAKBIR...TAKBIR...TAKBIR....
BRO BOB... WA RESPEK SAMA LU

Ros said...

Salam....
Saudara bob:
Semoga anta istiqamah & kuat menghadapi mehnah. Sesungguhnya perjuangan ini tidak menjanjikan ganjaran material namun percayalah janji Allah SWT adalah pasti. Semoga segala urusan anta akan dipermudahkan oleh Allah SWT>

Kepada saudari MediaCyber & saudara Shahdan:
Masuk laman orang perlu berakhlak. Berkata perlu berhati-hati dibimbangi tergelincir Aqidah. Tinggalkan komen yang menghasilkan natijah yang baik bukan yang menjadi kemurkaan Allah SWT.

Saudari belajarlah jadi seorang wanita solehah manakala saudara belajarlah jadi lelaki soleh.

Kepada saudara Hasli : Pergerakkan Tabligh itu baik tetapi ia kurang satu iaitu tiada bercita-cita dan tidak berusaha mewujudkan Daulah Islamiyyah.

Semoga kita semua sentiasa di bawah perlindungan & rahmat Allah SWT.

don's said...

pelik tetapi memang benar.........saya berpendapat agar Bok Lokman ni ikut cara bekas PELAKON ALI SETAN lagi afdal dan baik daripada join PARTI politik sebab saudara akan diperguna-guna ka secukupnya demi kepentingan dan ajenda tersembunyi mereka.Istiqfar la semula kepada Allah.salam

Semut Hitam said...

Kami tetap menyokong.....

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 279   Newer› Newest»